به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در بازدید دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از مسیر در نظر گرفته شده برای احداث بزرگراه به اهمیت احداث این بزرگراه اشاره کرد و بیان داشت: در حد فاصل کیلومتر چهار به علت وجود معارضات تاسیساتی شامل خط لوله نفت و گاز، دکل برق و توپوگرافی مناسب منطقه مسیر از سمت راست خط لوله گاز و پشت تیرهای برق عبور میکند. همچنین در حد فاصل کیلومتر چهار تا ۱۰ به علت وضعیت توپوگرافی مناسب، مسیربه سمت چپ خط لوله گاز انتقال مییابد. در کیلومتر ۵/۶ کریدور شماره یک ،خط لوله نفت را به صورت عرضی قطع مینماید.
وی ادامه داد: با امتداد مسیر در کیلومتر ۱۳ این محورخط راه آهن بندرعباس –بافق را با زاویه ۹۰ درجه قطع مینماید.
شیری بیان کرد: در حد فاصل کیلومتر۱۴ الی۲۰، وجود کوه پولاد در سمت راست ،عبور خط لوله گاز در کوهپایه و حریم منطقه ویژه اقتصادی باعث گردیده است جهت حفظ حریم خط لوله گاز فشار قوی مسیر کریدور پیشنهادی در داخل منطقه ویژه اقتصادی عبور داده شود. لذا طراحی مسیر در منتهی الیه شمالی زمینهای منطقه ویژه اقتصادی باعث کمترین میزان تملک شده است.
وی افزود: در محدوده کیلومتر۲۲ الی۳۰، مسیر پیشنهادی با حرکت در کنار زمین پالایشگاه ستاره خلیج فارس و شهرک حمل و نقل و همچنین با تملک از منتهی الیه زمینهای توسعه بندر شهید رجایی در کیلومتر ۳۱ به بزرگراه موجود شهید رجایی منتهی میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به محور موجود حد فاصل شهر بندر عباس به بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این محور دارای سه خط عبور رفت و سه خط عبور برگشت است که در قسمتهای زیادی از مسیر با نیوجرسی جدا شده است.
به گفته وی، بیشترین ترافیک این محور مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که سبب شده محور موجود ازلحاظ جریان ترافیک اشباع و با افت قابل توجهی از سطح سرویس همراه شود از طرفی تراکم کاربریها و عوارض متفاوت در اطراف و چسبیده به این محور سبب گردیده تعریض و توسعه آتی محور موجود امکان پذیر نباشد. ازاینرو مطالعات بهسازی محور در قالب انتخاب کریدور مجزا ضرورت دارد.
نظر شما